-
Masterclass
In een masterclass van DKJL leren kinderen en jongeren een mening te vormen, te onderbouwen, anderen te overtuigen en waar nodig hun eigen mening te herzien. Naast het versterken van de mondelinge taal besteden we aandacht aan woordenschat, kritisch denken en begrijpend luisteren. -
Puberboard
Bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties willen klaar zijn voor de toekomst. Dan is het handig dat je weet wat de nieuwe generatie belangrijk vindt. DKJL biedt de mogelijkheid om direct en ongefilterd met de (jonge) klant of werknemer van de toekomst in contact te komen. Wij vragen naar hun ongezouten mening en om advies.
Andersom helpen bedrijven, overheden en maatschappelijke organisaties jongeren in het ontwikkelen van hun talenten. Puberboardleden doen indirect werkevaring op en zo nemen hun kansen op de arbeidsmarkt toe.
-
Praten over racisme
Ieder mens voelt ergens diep van binnen de behoefte om erbij te horen. Als je kunt zijn wie je bent, kun je je ontwikkelen en draagt dat bij aan een voldaan en gelukkig leven.
Als je werkt in het onderwijs heb je ervoor gekozen om bij te dragen aan de ontwikkeling van kinderen. Als we álle kinderen gelijke kansen willen bieden in hun ontwikkeling in leren én ‘mens zijn’, is het belangrijk om te weten wat kansengelijkheid belemmert en om het gesprek te voeren over dat wat schuurt: racisme. -
Docententraining
Wil je weten hoe je op een laagdrempelige manier maatschappelijke thema's in de klas bespreekbaar maakt? Wil jij zelf lessen verzorgen aan de hand van het DKJL Lespakket? Of wil je inzetten op het versterken van de mondelinge taal en burgerschap van leerlingen? Wij verzorgen een training voor basisschoolleraren en docenten van voortgezet onderwijs en mbo. Ook bieden we trainingen en korte motiverende workshops en trainingen op maat. -
DKJL voor bedrijven
Vaak bereiken we onze doelgroepen via het onderwijs, maar DKJL gaat breder. DKJL daagt gemeenten, scholen, bedrijven en organisaties uit om actieve, constructieve ontmoetingen te organiseren. Wij nodigen uit om het gesprek aan te gaan. DKJL prikkelt organisaties om naar kinderen en jongeren te luisteren en om hen vraagstukken voor te leggen die van invloed zijn op hun toekomst.
Het gesprek met een nieuwe generatie stimuleert volwassenen om naar andere oplossingen te kijken en zo toekomstbestendige, duurzame beslissingen te nemen.