Discussieren Kun Je Leren

Discussiëren
Wie zijn wij?

Wie zijn wij?

Stichting Discussiëren Kun Je Leren is sinds 2007 een begrip in Amsterdam en breidt zich uit over Nederland. Dit is mogelijk dankzij een team van bevlogen docenten, ambassadeurs, professionals, raad van toezicht én vele scholen, docenten, kinderen en jongeren die al jaren enthousiast deelnemen aan onze programma's.

 

DKJL heeft sinds 1 januari 2014 een ANBI-status.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2014 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2015 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2016 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2017 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2018 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2019 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2020 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2021 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2022 vind je hier.

Ons jaarverslag en de jaarrekening 2023 vind je hier

 

Onze statuten vind je hier.

De algemene voorwaarden vind je hier.
  • ONZE MEDEWERKERS

    ONZE MEDEWERKERS


    Alle docenten van DKJL hebben ervaring in het werken met kinderen en jongeren en hebben een HBO werk- en denkniveau. Door regelmatige training en bijscholing van onderwijskundigen is de kwaliteit van ons aanbod gewaarborgd.
  • Raad van Toezicht

    Raad van Toezicht


    De directie van DKJL staat onder toezicht van drie leden Raad van Toezicht; allen betrokken professionals met brede ervaring in het bedrijfsleven (Frans Biegstaaten), in de politiek (Jerzy Soetekouw), bij gemeenten en in het onderwijs (Cecelle Meijer). De Raad van Toezicht dient als klankbord voor de directie, ondersteunt bij strategische vraagstukken en geeft advies. Daarnaast legt de directie aan de Raad belangrijke voorstellen voor ter goedkeuring. De leden van de Raad van Toezicht komen vijf keer per jaar bij elkaar en zijn onbezoldigd.
  • Iniatiefnemer en oprichter Chantal Deken

    Iniatiefnemer en oprichter Chantal Deken


    "Als onderwijskundige, onderwijsadviseur en voormalig leerkracht in de Spaarndammerbuurt vind ik het aanbrengen van vernieuwing in het onderwijs noodzakelijk. Het onderwijs kan denk ik leuker, betekenisvoller en 'meer van nu'. In 2006 ben ik op zoek gegaan naar een effectief curriculum dat de maatschappelijke betrokkenheid van leerlingen vergroot en tegelijkertijd leerlingen met elkaar verbindt. 
  • DKJL SCHOLEN

    DKJL SCHOLEN


    Honderden scholen hebben DKJL opgenomen in het curriculum en werken al jaren met ons samen. We zijn dankbaar voor het vertrouwen.
     
    Leerkracht (Satelliet): “Ik ben erg te spreken over de lessen. Ze worden heel enthousiast gegeven. Met oog voor alle kinderen. Het schooldebat was een mooie afsluiting. Britt won de tweede prijs. Haar woorden tijdens de uitreiking: ‘De stress is helemaal weg, ik moet bijna huilen van geluk.’ Dankjewel.”
  • PARTNERS EN REFERENTIES

    PARTNERS EN REFERENTIES


    Samen bereik je meer. Daarom werkt Stichting Discussiëren Kun Je Leren samen met een aantal partners om haar doelen te bereiken.